Julen 2006

Hejsan,
Tänkte berätta lite om min Jul.
I lördags, alltså lille jul afton så åkte vi till Falkenberg och va där hos
(ja hur ska man säga) mammas ”killes” föräldrar. De va ganska kul, tomten kom och jag fick tre One piece böcker, fast inte de delar jag behövde, men ändå. Haha.
När vi sen skulle åka hem på kvällen (vi körde runt 11) så plötsligt började oljelampan
 blinka nedanför Hallandsåsen och vi fick stanna, det luktade olja i hela bilen och
 mamma sa att om vi skulle fortsätta köra så skulle bilen paja föralltid, så mamma
ringde Glenn, alltså ”killen” (haha vad de låter dumt, men vad ska man säga?) så vi fick sitta typ 40 minuter mitt i natten o vänta på han, min bror började plötsligt prata om typ att drakar va avgudade i Kina men fruktade i Europa och om snapphanar bara funnits på Hallandsåsen och sånt, guud jag trodde jag skulle dö. O sen sa han hela tiden, 3 minuter kvar till julafton, nu e de bara 1 minut kvar till jul, KÄFTEN! Men sen tillslut vid halv 1 så kom Glenn , så vi fick hoppa över i hans bil och sen boxerade han oss hem. Hehe, kanske inte den början på en julafton som man vill ha, men men vi överlevde! J

På julaftons morgon va vi då hemma hos mamma, jag fick typ massa grejor, bl sims 2, en handväska och massa presentkort. Sen va de lite bråttom, så för att hinna med allt fick jag gå ut me Glenns hund, de va jättemysigt, vi va ute o gick en lång runda i över en timme typ. J
Sen kom pappa och hämtade oss, vi åkte hem till han och klädde granen, gjorde Mozart kulor och jag åt hela skålen med klementiner. Sen vid 2 åt vi mat, såg kalle anka vid 3 och sen gjorde vi inte mkt tills pappa skulle upp i affären och köpa en sak han hade glömt till lillsyrran, o naturligt vis kom tomten då, sååå konstigt att han alltid missar tomten varje år.. ^o haha. Men, jag fick massa grejor till ”scrapbooking” vet inte om de e kul, men de verkar så.. Fick också Marcus skiva, den va as bra!! På kvällen försökte vi oss på ett sagan om ringen spel min bror hade fått, men de gick inget vidare, regelboken va en hel bok, o allt va så komplicerat så de gick bara inte. Efter 3 timmar gav vi upp :P Låg sen o lästa halva natten i ”Hur kär får man bli” tills jag lästa ut den, den va jättebra! Brukar nt tycka om såna böcker, men den va faktiskt väldigt bra ;)Tack och Hej, vegetarisk leverpastejpaket/Beau



 

Julens sjukt roligaste paket, fick jag av mormor.
kan det va en väska? ---------------------->

Kommentarer
Postat av: michelle

Veggo pastej ;) haha,älskar dig gumman

2007-01-01 @ 13:23:13
URL: http://michibelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0