Liten dikt

ristat i träOm jag en gång fick önska något
Skulle jag önska dig
Att jag in i dina blickar skulle nå
Att jag en dag skulle med dig få

Jag skulle önska ett litet samtal med dig
Bara om något enkelt
Så att du kunde upptäcka mig

Jag skulle önska att träffa dig på en öde plats
Att du då mot mig skulle le 
 Och säga att det var så skönt att mig se

                                                     Men att önska något är att för enkelt
                                                       Jag måste inse att verkligheten aldrig dit kommer nå 
                                                     Att hålla din hand och kalla dig mig är något jag aldrig kommer få.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0