Silent Hill

Såg filmen Silent Hill i lördags image132
då den gcik på tv1000 kl 20,00.
Den var väldigt bra, men konstig
och ibland känndes det så
overkligt.
Den handlar om en Rose, (Radha Mitchell) som desperat tar sin adopterade dotter Sharon till staden Silent Hill som hon om och om igen pratar om när hon sover. Staden är en övergiven stad där så gott som ingen bor längre, helt utsuddad från kartan. Men den finns där, en hel stad, förfallen och tom. Men allt är inte frid i Silent Hill, i Silent Hill gömmer sig mörka hemligheter, onda krafter och ett otäckt mörker.

Filmen var läskig, äcklig till 1000 men ändå inte en skräckfilm rakt igenom, den var psykisk och ganska jobbig mot slutet, den var v ä l d i g t lik en film jag sett innan som hette The Dark, en av skådespelarna var samma och den slutatde i stort sätt på samma sätt. Om jag fick ändra nått i filmen skulle jag ändra filmens slut, varför kan det aldrig sluta någolunda bra?

Betyg: BBBb (3½)






image135






Kommentarer
Postat av: michelle

jo den var äcklig :S

2007-04-24 @ 10:37:51
URL: http://michibelle.blogg.se
Postat av: tiin

jag såg den oxå! fattad einte ens slutet... när dem kom hem och allt var dimmigt så var dem ju liksom inte hemma iallafall. var dem i en annan värld än pappan helt plötsligt? :S

2007-04-24 @ 18:44:35
URL: http://blackbook.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0