Harry Potter och Fenixordern

Igår såg jag och några kompisar Harry Potter och fenixordern, och det var väll bra, inte så att man blev helt lyrisk och ville se den igen (som pirates of the Carabbien3) utan den var ok, inte mycket mer. Jag har läst alla böckerna och tyckte att den som vanligt hoppade över alla bra saker och de små detaljerna som gör böckerna så bra, och den gick som alla de andra filmer i ett snabbt tempo. men som sagt, Harry Potter filmerna blir nog aldrig så bra om man läst böckerna innan.
Och scenerna inne på trolldomsminnisteriet är så vackert uppbyggda så att man ryser, de har verkligen lyckats med kulisserna i denna filmen, grimaldiplan nr 12 (fenixorderns högkvater) är också välfigt snyggt uppbyggt, precis som man hade föreställt sig det i böckerna.

Så trots allt tycker jag filmen är väldigt sevärd, det är ju trots allt Harry Potter ;)

image238

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag har inte badat i sommar än, varken i sjö eller i hav. Har du?

2007-07-19 @ 11:06:56
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: noordis

tror det brukar gå på 1an, men jag laddar hem!

2007-07-19 @ 14:48:50
URL: http://noordis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0