Jag är i tidningen ;)

Haha blev smått chokad i morse när massor av personer i skolan kom och sa att jag var i tidningen. Fick kolla upp det o där va jag, i HD ;) AS ful bild, så jag visar den inte stort. Men annars va det kul att de valde mig, för det va bara jag på bild :) Räkna med att den klistras upp på väggen tillsammans med allt annat sånt .
Detta var artiklen:


ÄNGELHOLM. På onsdagen fortsatte festivalen med den första av tre lunchkonserter i Stadsbibliotekets hörsal.
Ett 20-tal åhörare hade bänkat sig för att lyssna på de unga förmågorna, men eftersom dörren ut till restaurangen stod öppen var publiken betydligt större än så.

På grund av att några av musikerna var med i skolornas idrottsdag stympades programmet en aning. Gitarrkvartetten i John Fogertys "Bad moon rising" blev en trio, och dragspelsinslaget "Huggkubben" försvann helt.
Publiken fick sig ändå ett och annat till livs under den halvtimmeslånga konserten. Violinisten Beatrice Bolmgren framförde Seitz Konsert nr. 5, sats 1 till pianoackompanjemang av blockflöjtsläraren (!) Eva Svensson, och pianisten Lydia Säll spelade fyrhändigt tillsammans med Catharina Tufvesson i Harold Arlens "Over the rainbow".
Björn Ulvaeus och Benny Anderssons "I know him so well" ur "Chess" framfördes på piano av Charlotte Stenman, Pauline Larsson spelade Telemanns Sonat i F dur sats 1 på blockflöjt, pianisten Marika Appelholm bjöd på en bourrée, en fransk allmogedans, och Fanny Persson spelade Åse Söderqvist Sperlings lilla stycke "Spöken" på piano. Sedan var det slut.

Lunchkonserterna fortsätter i hörsalen både torsdag och fredag klockan 12.
På lördag tar Musikskolan paus för att lämna plats för Jazzfestivalen, men på söndag är det dags för den stora finalen. Där är nästan alla orkestrar, körer och solister igång på Tingstorget och i hörsalen mellan klockan 11 och 16.
Konferencier denna dag är radiomannen Bengt Grafström, som även medverkar i Jazzfestivalen under lördagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0